·
Helburuak zehaztu: haurraren garapen osoa ahalbidetzea
jarduera dibertigarrien bidez
·
Zer-nolako jolasa proposatuko den: jolasaren ezaugarriak hartu kontuan:
lehiazkoa, lankidetzakoa …
·
Izena ematea: jolasaren edukiarekin zerikusia duena,
jolasarekin erraz lotzeko
·
Adina:
jolasak haurraren adinerako, hazkuntza-faserako eta eboluziorako egokia izan
behar du
·
Partaide-kopurua: lortu nahi den helburuaren arabera, bakarkako,
talde txikiko edo talde handiko jolasa egingo den erabaki
·
Jarduera bakoitzerako denbora egokia: goizegi egindako etenak
frustrazio-iturri izaten dira. Jolasa gehiegi luzatzeak nekea, asperdura,
bakardadea eta ahaztuta egotearen sentsazioa eragin ditzake.
·
Jolasaren azalpena:
ü Hasierako egoera:
-Aurkezteko modua: jolas motaren arabera, jolasari ekin aurretik
istoriotxo bat kontatzea gogoko dute.
-Hezitzailearen edo gurasoen eragina: ongi pentsatu beharko dute inplikatuko
diren edo bigarren maila batera erretiratuko diren.
ü Jolasaren garapena: jolasa nola egingo den azaldu, nola burutuko den, lortu beharreko
helburuak eta errespetatu behar diren arauak eta aginduak.
ü Jolasaren amaiera: bukatutzat emateko behar den egoera adierazi.
·
Jolasteko lekua: pentsatu barneko edo kanpoko jarduera izango
den. Kanpokoa bada, tokia laua, aldapatsua edo zuhaiztia behar den eta
lur-sailaren neurriak zehaztu.
·
Baliabide materialak: jolaserako, ez da material asko behar,
jolasa berez sortzeko aukera gutxitzen baitu.
·
Irudikapen grafikoak: komeni da marrazki bat edo batzuk egitea
jokalarien posizioa edo bestelako alderdi grafikoak erakusteko
·
Aldaerak: jolas hori bera, aldaketa txiki batzuk eginda,
kolektibo desberdinetara egokitzea (minusbaliotasunaren bat dutenentzat
adibidez)
·
Oharrak eta arriskuen ohartarazpenak: arriskuren bat sor lezakeen egoerak
antzeman saihestu ahal izateko eta kontuan hartu beharreko guztiak apuntatu
·
Ebaluazioa: jolasaren garapenari buruzko oharrak hartu
aldaketak egin eta etekinik handiena atera ahal izateko. Komeni da fitxa egitea horiek jasoko dituena
·
Jolas erabat berria sortzen saiatzea. Lehen proposatutako jarraibidea osorik
egin
·
Dagoen jolas bat oinarritzat hartuta beste
bat lantzea:
ü Materialak aldatzea baina helburua mantenduz
ü Adina aldatzea horrek dakarren guztiarekin
ü Helburuak aldatzea. Jarduera bera ere aldatzea dakar
ü Partaideen kopurua aldatzea
ü Jolas mota aldatzea, adibidez: lehiazko jolasa lankidetza jolas
bihurtzea